دلتنگی ها ...
دلتنگی ها ...

دلتنگی ها ...

یا علی...

ایام شهادت امیر مومنان حضرت علی علیه السلام تسلیت باد  

 

 

 

غدیر برکهء امید و آرزوی من است
همیشه حب علی بحث و گفتگوی من است
چه حاجت به شراب است از پی مستی
شراب عشق علی تا به سبوی من است 

 

 

 گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی
با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید

گفتمش چون می کشی تصویر مردان خدا
تک درختی در بیابان یکه و تنها کشید

گفتمش تصویری از لیلی ومجنون رابکش
عکس حیدر در کنار حضرت زهرا کشید

گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن
در بیابان بلا، تصویر یک سقا کشید

گفتمش رنج و فراق  و درد گشته حاصلم،
 گریه کرد ،آهی کشید و زینب کبرا کشید 

 

 

زهرا ترین زهره زهرای خلقت است
لیلاترین لیلی لیلای خلقت است
شیوا ترین سوال معمای خلقت است
گنجینه جزیره اسرار زینب است 

 

 

اگر دوزخ به زیر پوست داری
نسوزی گر علی را دوست داری
وگر مهر علی در سینه ات نیست
بسوزی گر هزاران پوست داری 

 

 

خورشید چراغکی ز رخسار علیست
مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست
هر کس که فرستد به محمد صلوات
همسایه دیوار به دیوار علیست 

 

 

روزمحشروقت پرسیدن زمن رب جلى
گفت توغرق گناهی گفتمش یارب بلى
گفت پس آتش نمیگیرد چرا جسم وتنت
گفتمش چون حک نمودم روی قلبم یاعلى 

 

 

مناجات علی امشب ز نخلستان نمی آید
مسجد کوفه پر از جمعیت و مولا نمی آید
دامن مادر گرفته گوشه ی ویرانه طفلی
گوید ای مادر بگو امشب چرا بابا نمی آید 

فناوری جدید برای افزایش درخشندگی نمایشگرهای "ال. سی. دی"

یک شرکت ژاپنی توسعه دهنده دستگاههای الکترونیکی مصرفی فناوری جدیدی را برای افزایش درخشندگی نمایشگرهای "ال. سی. دی" کوچک توسعه داده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از فناوری "زیر پیکسل های زرد" (کواترون) در نمایشگرهای "ال. سی. دی" محصول شرکت شارپ، اکنون سونی فناوری جدیدی با عنوان "سفید جادویی" (WhiteMagic) را عرضه کرده است.

نمایشگرهای "ال. سی. دی" جدیدی که از این فناوری بهره می گیرند علاوه بر ترکیب کلاسیک رنگهای "قرمز، سبز، آبی" یک عنصر رنگ "سفید" نیز دارند.

این رنگ سفید موجب افزایش درخشندگی نمایشگر و به طور همزمان، صرفه جویی در مصرف انرژی لازم برای عملکرد دستگاه می شود.

این فناوری در نمایشگرهای کوچکی چون نمایشگرهای تلفنهای همراه هوشمند به کار گرفته خواهد شد.

نمایشگرهای "سفید جادویی" می توانند در همان سطح درخشندگی بالا در نمایشگرهای فعلی، مصرف انرژی را کاهش دهند و در محیطهای بیرونی خواناتر باشند.

به خاطر الگوریتمهای "پسا- پردازشی پیشرفته"، کیفیت تصاویر نشان داده شده بر روی این نمایشگرها قابل رقابت با سایر نمایشگرهای کوچک نخواهند بود. به طوریکه درخشندگی این نمایشگرها هزار شمع بر متر مربع (1000 cd/m2) یعنی دو برابر نور "آی- فن 4" خواهد بود.

سونی توضیح داد که نمایشگرهای WhiteMagic دارای زاویه دید 160 درجه هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی هستند.

کنتراست این نمایشگرها هزار به یک است. این "ال. سی. دی" 60 درصد از رنگهای استاندارد NTCS را بازتولید می کند.

نمایشگرهای "سفید جادویی" از ماه اکتبر به قیمت 65 دلار در دسترس قرار می گیرند

فرشته بیکار

روزی مردی خواب عجیبی دید، او دید که پیش فرشته‌هاست و به کارهای آنها نگاه می‌کند، هنگام ورود، دسته بزرگی از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هایی را که توسط پیک‌ها از زمین می‌رسند، باز می‌کنند، و آنها را داخل جعبه می‌گذارند. مرد از فرشته‌ای پرسید، شما چکار می‌کنید؟

فرشته در حالی که داشت نامه‌ای را باز می‌کرد، گفت: این جا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خداوند را تحویل می‌گیریم. مرد کمی‌ جلوتر رفت، باز تعدادی از فرشتگان را دید که کاغذهایی را داخل پاکت می‌گذارند و آنها را توسط پیک‌هایی به زمین می‌فرستند.

مرد پرسید: شماها چکار می‌کنید؟ یکی از فرشتگان با عجله گفت: این جا بخش ارسال است، ما الطاف و رحمت‌های خداوندی را برای بندگان می‌فرستیم.

مرد کمی‌جلوتر رفت و دید یک فرشته‌ای بی کار نشسته است مرد با تعجب از فرشته پرسید: شما چرا بی کارید؟

فرشته جواب داد: این جا بخش تصدیق جواب است. مردمی‌که دعاهایشان مستجاب شده، باید جواب بفرستند، ولی فقط عده بسیار کمی‌جواب می‌دهند. مرد از فرشته پرسید: مردم چگونه می‌توانند جواب بفرستند؟ فرشته پاسخ داد: بسیار ساده فقط کافیست بگویند "خدایا شکر"

عشق واقعی!

روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون این که متوجه شود از بین او و مُهرش عبور کرد. 

 مرد نمازش را قطع کرد و داد زد هی چرا بین من و خدایم فاصله انداختی.مجنون به خود آمد و گفت: من که عاشق لیلی هستم تو را ندیدم، تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه دیدی که من بین تو و خدایت فاصله انداختم؟

کوتاه و خواندنی از نهج البلاغه

   از خودپسندی و تکیه زدن بر توانمندی‎هایت که به شگفتی وامی‎داردت و گرایش گوش سپردن به چاپلوسی‎ها را در تو زنده می‎کند، سخت بر حذر باش! که برای پایمال کردن نیکی نکوکاران، این مطمئن‎ترین فرصت است برای شیطان.

ادامه مطلب ...

دلتنگ

دلم برای کسی تنگ است
که چشمهای قشنگش را
به عمق آبی دریا می دوخت
و شعر های قشنگی چون پرواز پرنده ها می خواند
دلم برای کسی تنگ است
کسی که خالی وجودم را از خود پر می کرد
و پری دلم را با وجود خود خالی
دلم برای کسی تنگ است
کسی که بی من ماند
کسی که با من نیست
دلم برای کسی تنگ است
که بیاید
و به هر رفتنی پایان دهد
دلم برای کسی تنگ است
که آمد
رفت...... و پایان داد
کسی ....

که من همیشه دلم برایش تنگ می شود

نکته هایی برای تو ...

بی من اگر آرامی ، من نمی خواهم کنارم باشی

با شکست قلبم تو اگر پیروزی، آرزوی دل من نیز کامیابی توست

من تنها به تو می اندیم که مبادا خاری به دلت ریش آرد

If you are in calm without me, I don’t want you be with me

If you are winner with breaking my heart, my heart wish is your success

I just think about you (I am just worry about you) that a bur don’t hurt your
heart

—————————————

حقیقت انسان به آنچه اظهار می کند نیست..بلکه حقیقت او نهفته در آن چیزی است که از
اظهار آن عاجز است. بنابراین اگر خواستی او را بشناسی نه به گفته هایش ، بلکه به
ناگفته هایش گوش کن

The fact of a person isn’t the same that the person shows, haply the fact is
same that the person can’t show it, if you want to identify a person listen to
his unsaid not said.

—————————————

اگر می خواهید حقیقتی را خراب کنید ، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید.شریعتی

If you want to destroy a fact, don’t attack well, advocate it badly.

—————————————

سرمایه های ماورایی هر دلی ، حرفهایی است که ان دل برای نگفتن دارد. شریعتی

The paranormal asset of every heart is that heart unsaid.

—————————————

بگذار شیطنت عشق چشمان ترا به برهنگی خویش بگشاید. هر چند آنجا جز رنج و پریشانی
نباشد.اما کوری را به خاطر آرامش تحمل نکن

Let arches of love, open your eyes to the nudity of itself, however there is
nothing there except affliction and confusion but don’t tolerate being blind for
the sake of solace.

—————————————

برای قضاوت در مورد موفقیت خودت ببین چه بدست آورده ای و در قبال آن چه از دست داده
ای

To judge about your achievement, think about what you earned instead of what you
lost.

—————————————

همیشه شعله های بزرگ ناشی از جرقه های کوچک است. دانته

Always the huge blaze is from small spunkie.

زبان آموزی

دختری را می شناسم که هر شب  برای ستاره ها شعر می خواند و آنها به او زبان آسمانی می آموزند

روزی پرسیدم: دیشب چه واژه ای آموختی؟ 

شرمنده نگاهم کرد و چشمک زد!