دلتنگی ها ...
دلتنگی ها ...

دلتنگی ها ...

رویا.... آرزو

گفت فرق رویا با آرزو چیست


گفتم : آرزو یک حقیقت نزدیک است ولی رویا یک آرزوی شیرین دست نیافتنی!


گفت : من رویا هستم یا یک آرزو؟


گفتم : رویایی که به حقیقت پیوستن آن یک آرزوی شیرین است...

دلتنگی

دلتنگی عین آتش زیر خاکستر است...


گاهی فکر میکنی تمام شده اما یکدفعه همه ات را آتش می زند

حکایت خوبی کردن

چوپانی ماری را از میان بوته های آتش گرفته نجات داد و در خورجین گذاشته و به راه افتاد .
چند قدمی که گذشت مار از خورجین بیرون آمده و گفت :
به گردنت بزنم یا به لبت ؟
چوپان گفت : آیا سزای خوبی این است ؟
مار گفت : سزای خوبی بدی است ...
و قرار شد تا از کسی سوال بکنند ، به روباهی رسیدند و از او پرسیدند .
روباه گفت :
من تا صورت واقعه را نبینم نمی توانم حکم کنم , برگشته و مار را درون بوته های آتش انداختند ، مار به استمداد برآمد و روباه گفت :
بمان تا رسم خوبی از جهان برافکنده نشود ...

میدانی !


می دانی؟
یک وقت هایی باید
روی یک تکه کاغذ بنویسی
تـعطیــل است!

و بچسبانی پشت شیشه ی افـکارت
باید به خودت استراحت بدهی
دراز بکشی
دست هایت را زیر سرت بگذاری
به آسمان خیره شوی
و بی خیال ســوت بزنی

در دلـت بخنــدی به تمام افـکاری که
پشت شیشه ی ذهنت صف کشیده اند
آن وقت با خودت بگویـی:
بگذار منتـظـر بمانند!

حسین پناهی

گپی با خدا


خــــــــــــدای من !
نه آن قدر پاکم که کمکــــم کنی و نه آن قدر بدم که رهـــایم کنی …
میــــــــان این دو گمم !
هم خــــود را و هم تــــــو را آزار میدهم …
هر چه قدر تلاش کردم نتوانستم آنـــــــــی باشم که تو خواستی و
هــــــرگز دوست ندارم آنی باشم که تو رهـــــــایم کنی …
آنقدر بــی تو تنهــــــا هستم که بی تو یعنی “هیــــچ” یعنی “پـــــوچ” !
خـــــــــدایا هیــــــــچ وقت رهـــایم نکن..
.

هنر واقعی

فریاد را همه می شنوند


هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است...

اسارت

ماندن پای کسی که دوستش داری


قشنگ ترین اسارت زندگی ست...


مرحوم حسین پناهی

طناب دار

و ایـن جهـان پـر از صـدای حـرکت پاهـای مـردمی‌ سـت ،
کـه همچـنان کـه تـو را مـی‌ بوسـند ،
در ذهـن خـود طـناب دار تـو را مـی‌ بافنـد .

٠•●ஜ فــــروغ فرخــــزاد ஜ●•٠

تنهای تنهام عشقم


پشت روز روشنم، شام سیاهی دیگر است
آنچه آن را کوه خواندم، پرتگاهی دیگر است

شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم
این درست اما جدایی اشتباهی دیگر است

در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن
این قضاوت انتقام از بی گناهی دیگر است

روزگاری دل سپردن ها دلیل عشق بود
اینک اما دل بریدن ها گواهی دیگر است

درد دل کردن برای چشم ظاهربین خطاست
آنچه با آیینه خواهم گفت آهی دیگر است...

فاضل نظری

جدی نگرفتم


بـه جـز حضـور تـو ، هیـچ چیـز ایـن جهـان بـی کرانـه را جـدی نگـرفتم ... حتـی عشـق را !

٠•●ஜ حســین پناهــــی ஜ●•٠