دلتنگی ها ...
دلتنگی ها ...

دلتنگی ها ...

با حافظ...

ای قصه بهشت ز کویت حکایتی
شرح جمال حور ز رویت روایتی
انفاس عیسی از لب لعلت لطیفه‌ای
آب خضر ز نوش لبانت کنایتی
هر پاره از دل من و از غصه قصه‌ای
هر سطری از خصال تو و از رحمت آیتی
کی عطرسای مجلس روحانیان شدی
گل را اگر نه بوی تو کردی رعایتی
در آرزوی خاک در یار سوختیم
یاد آور ای صبا که نکردی حمایتی
ای دل به هرزه دانش و عمرت به باد رفت
صد مایه داشتی و نکردی کفایتی
بوی دل کباب من آفاق را گرفت
این آتش درون بکند هم سرایتی
در آتش ار خیال رخش دست می‌دهد
ساقی بیا که نیست ز دوزخ شکایتی
دانی مراد حافظ از این درد و غصه چیست
از تو کرشمه‌ای و ز خسرو عنایتی
 

آرزو

 

 

 

 

همگی به صف ایستاده بودند تا از آنها پرسیده شود ؛ نوبت به او رسید : "دوست داری روی زمین چه کاره باشی؟" گفت: می خواهم به دیگران یاد بدهم، پس پذیرفته شد! چشمانش رابست، دید به شکل درختی در یک جنگل بزرگ درآمده است. باخودگفت : حتما اشتباهی رخ داده است! من که این را نخواسته بودم؟!
سالها گذشت تا اینکه روزی داغ تبر را روی کمر خود احساس کرد ، با خود گفت : این چنین عمر من به پایان رسید و من بهره ی خود را از زندگی نگرفتم! با فریادی غم بار سقوط کرد و با صدایی غریب که از روی تنش بلند میشد به هوش آمد!

                              حالا تخته سیاهی بر دیوار کلاس شده بود!

اهمیت سردی و گرمی غذاها

اهمیت موضوع گرمی و سردی به قدری است که اطباء قدیم، سلامتی بدن را در گرو مزاج متعادل می‌دانند و به هم خوردن این توازن را بیماری‌زا محسوب می‌کنند.

ادامه مطلب ...

با مرگبارترین گل های جهان آشنا شوید

  در بین گل ها نیز با وجود ظاهر زیبا و چشم نوازشان، انواعی از مخوف ترین گونه ها وجود دارد که با بهره گیری از مجموعه ای از ابزارهای عجیب می توانند به نحوی شگفت انگیز در یک چشم به هم زدن حتی یک موش را ببلعند.

ادامه مطلب ...

با همسر تا آنسوی مرزها

همسران جوان در کنار توجه به نیازهای جسمانی، امنیت، مهر و محبت واقع شدن و... در این اندیشه باشند که با همدلی و همراهی، این عالی ترین نیاز انسانی را هم برآورند و رشد معنوی یکدیگر را تحقق بخشند...

ادامه مطلب ...

کفش​هایی که تاکنون ندیده​اید!

همیشه انسانها با توجه به نوع شخصیت خود کفش های مختلفی انتخاب می کنند ولی در طراحی بعضی کفش ها به نکات دیگری توجه می شود.
وقتی بخواهید درباره شخصیت فردی پیش قضاوت کنید بهتر است به کفش های او نگاه کنید.
روانشناسان می گویند انسانها با توجه به نوع شخصیت درونگرا و برونگرا کفش هایی با توجه به سلیقه های خود می پوشند. 

این روزها با توجه به سلیقه های مختلف کفش های مختلفی و راحتی طراحی شده است ولی تصاویر کفش هایی را نشان می دهد که بیشتر برای خودنمایی طراحی شده است.

در روزهایی که بسیاری از مردم آفریقا کفش ندارند در قاره های دیگر این همه هزینه برای طراحی های عجیب و غریب صورت می گیرد.

ادامه مطلب ...

عید غدیر

 

 

پیشاپیش عید غدیر خم برتمامی شیعیان آن حضرت مبارک باد 

تعدادیSMS برای عید غدیر :

ادامه مطلب ...

جملاتی که ممنوع اند !

ما باید مواظب تأثیر گفته هایمان روی کودکان باشیم. انتخاب کلمات بسیار مهم است. قدرت آنها در ساختن، تشویق کردن و مقتدر کردن بسیار زیاد است ...

بعضی مواقع، ما ابتدا صحبت می کنیم و بعد در باره آنچه گفته ایم به تفکر می پردازیم. در حالی که به عنوان پدر و مادر، باید به یاد داشته باشیم که کودکان گفته های ما را خیلی جدی می گیرند و اغلب به آن بها می دهند، حتی وقتی که ما منظور خاصی از گفتن آن مطالب نداریم. کافی است که ببینیم گفته های پدران و مادران تا چه اندازه روی ما تأثیرگذار بوده است. دوستانی را می شناسیم که آنچه را والدینشان 20 سال پیش به آنها گفته اند چه خوب و چه بد، به یاد دارند.

ما باید مواظب تأثیر گفته هایمان روی کودکان باشیم. انتخاب کلمات بسیار مهم است. قدرت آنها در ساختن، تشویق کردن و مقتدر کردن بسیار زیاد است و برعکس، می تواند مخرب و تضعیف کننده بچه ها باشد.

در ادامه این یادداشت به برخی از اشتباهات گفتاری رایج والدین در برخورد با فرزندان و شیوه درست بیان آنان اشاره می نمائیم؛ امید است شما والد گرامی و متعهد، بتوانید با شناخت جملات منفی ومخرب و متعاقب آن حذف آن جملات از خزانه گفتمانی خود با فرزند، گامی مهم را در جهت پرورش صحیح و مدبرانه خود بردارید.

آن جملات عبارتند از:

ادامه مطلب ...

از سیر تا پیاز امنیت در موبایل‌های اندروید

امروزه لزوم برقراری امنیت از رایانه و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و به سیستم‌های درونساز (Embeded) صنعتی و خانگی، موبایل‌ها، دستگاه‌های رایانه‌ای قابل حمل (مانند Tablet PCها، Book readerها) و کلیه تجهیزات دیجیتالی گسترش یافته است. شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت که در تولید سیستم‌عامل‌های کوچک ویژه دستگاه‌های دیجیتال غیر کامپیوتری فعال می‌باشند.

ادامه مطلب ...